Portál časopisov
Dane a účtovníctvo v praxi a DPH v praxi

Z praxe

Oslobodenie od DPH pri finančných službách na základe subparticipačnej dohody

Kategória: Z praxe Autor/i: Accace, k. s. Zdroj: Accace, k.s.,Petra Mihalíková, Tax Consultant

V rozsudku C-250/21 zo 6. októbra 2022 sa ESD zaoberal otázkou, či je možné považovať služby poskytované Fondom O na základe tzv. subparticipačnej dohody s bankou, prípadne iným investičným fondom, za činnosti spočívajúce v poskytovaní úverov, ktoré sú v súlade s článkom 135 EÚ Smernice o DPH oslobodené od dane (§ 38 zákona o DPH).

Okolnosti prípadu

Rozsudok sa týka Fondu O (subparticipant), ktorý plánoval uzatvárať dohody s bankami alebo inými investičnými fondmi (pôvodca). Na základe tejto dohody sa pôvodca zaviazal previesť na subparticipanta všetky výnosy z pohľadávok za zmluvne dohodnutú finančnú čiastku (vyššiu ako bola samotná hodnota pohľadávok). Príjmy z pohľadávky zostali zahrnuté v aktívach pôvodcu. Rozdiel medzi finančnou čiastkou vyplatenou pôvodcovi a sumou, ktorú počas trvania dohody získal subparticipant, predstavoval jeho odmenu. Mechanizmus subparticipácie tak plní funkciu úverového nástroja a funkciu krytia rizika.

Fond O požiadal poľského ministra financií o záväzné daňové stanovisko, s cieľom potvrdiť oslobodenie od DPH pre poskytované služby buď ako poskytovanie úverov, alebo finančných záruk. Minist

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Aktuálna téma

Ťažké úžitkové vozidlá: Rada schválila prísnejšie emisné normy CO2

Rada EÚ

Rada Európskej únie 13. mája 2024 formálne prijala nariadenie o emisných normách CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá, ktorým sa menia a posilňujú existujúce pravidlá EÚ. Aktualizovanými pravidlami sa ďalej znížia emisie CO2 z cestnej dopravy a zavedú sa nové cieľové hodnoty na roky 2030, 2035 a 2040.