Vyhľadávanie v celej aplikácii
Z praxe
Kľúčové slovo Konateľ
Eseročka a možnosti odmeňovania jej spoločníka či konateľa
Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Peter Furmaník Zdroj: Ľudskou rečou.sk
Štát chce obmedziť “špekulatívne uzatváranie pracovných pomerov” – ok, dáva zmysel, veď vlastne to je podstata štátu a celej hry: naháňať podnikateľov a snažiť sa ich o niečo ošklbať. Reč je o definitívnej novele zákona o zdravotnom poistení pre r...
Zavedenie minimálnych zdravotných odvodov aj pre konateľov od 1. januára 2023
Kategória: Z praxe Zdroj: HAVEL & PARTNERS s.r.o.
V Národnej rade Slovenskej republiky bola schválená novela zákona, ktorou sa mení a dopĺňa zákon č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpi...
Ubytovanie skrze AirBnB na pracovnej ceste či rekreačnom pobyte
Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Peter Furmaník
Dankov rekreačný príspevok limituje slušné množstvo pravidiel, no pravidlo, že preplatiť a v daňových výdavkoch si uplatniť je možné len ubytovacie služby a nie službu prenájmu, mi príde absurdné. Čosi podobné už dávnejšie daniari tvrdia o pracovn...
Cestovné náhrady 2021 - v príkladoch a vzoroch
Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Ľuboslava Minková Zdroj: sféra, a. s.
Výber príkladov z problematiky cestovných náhrad, udeleniu súhlasu zamestnanca na pracovnú cestu, prípadne poskytnutie stravného konateľovi.
Praktické príklady poskytovania stravovania zamestnancom
Kategória: Z praxe Autor/i: Ing. Miroslava Brnová
Stravovanie zamestnancov a spôsoby poskytovania príspevkov na stravu pre zamestnancov je v súčasnej dobe veľmi aktuálna téma. Pripravili sme pre vás niekoľko príkladov, ktoré poskytujú riešenie pri rôznych situáciách z hľadiska zákona č. 311/2001 ...
Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.
Aktuálna téma
Ťažké úžitkové vozidlá: Rada schválila prísnejšie emisné normy CO2
Rada Európskej únie 13. mája 2024 formálne prijala nariadenie o emisných normách CO2 pre ťažké úžitkové vozidlá, ktorým sa menia a posilňujú existujúce pravidlá EÚ. Aktualizovanými pravidlami sa ďalej znížia emisie CO2 z cestnej dopravy a zavedú sa nové cieľové hodnoty na roky 2030, 2035 a 2040.